Cases

De Unie

De Unie is een onafhankelijke vakvereniging die de belangen behartigt van zo’n 50.000 leden. Zij geven persoonlijk advies op het gebied van werk en inkomen. Centraal hierbij staat de persoonlijke ontwikkeling van hun leden. Of het nu gaat om juridische bijstand of het bieden van trainingsmogelijkheden; het doel is om iedereen het beste uit zichzelf te laten halen. Hierdoor verbetert de kwaliteit van werk, inkomen en sociale zekerheid.

Uitdaging

De Unie wil meer naamsbekendheid creëren. Daarbij wensen zij het gewenste imago uit te stralen en te versterken.

Oplossing

LINQ is op zoek gegaan naar enthousiaste studenten en starters met een achtergrond in marketing en/of communicatie. De kandidaten is gevraagd om hun affiniteit met o.a. vakbonden en politiek te motiveren. Ten slotte is gekeken naar een goede combinatie van personen om verschillende rollen in het ‘Social Media Team’ te vervullen.

Resultaat

Twee LINQ talenten zijn als Community Managers aan de slag gegaan om de online aanwezigheid van De Unie naar een hoger plan te tillen. Zij hebben daarbij specifiek de opdracht gekregen collega’s van allerlei afdelingen te betrekken, zodat social media in het DNA van de hele organisatie gaat zitten.

 

goede unie kleur