Cases

WOLK Company

Een val met als gevolg een heupbreuk kan voor veel senioren een vervelende nasleep hebben. Zo voelen zij zich vaker onzeker en ontwikkelen zij de angst om weer te vallen. Om hen zelfverzekerder door het leven te laten gaan, heeft WOLK Company een medische innovatie ontworpen.

WOLK Company is onlangs begonnen met het testen van dit nieuwe ontwerp: een airbagriem. Deze riem beschermt de heup bij een eventuele val. Maar bovenal is dit een product waardoor de doelgroep zich veiliger en zekerder voelt.

In vier verschillende revalidatiecentra door het hele land test WOLK Company het product bij kwetsbare ouderen. Om dit onderzoek goed te laten verlopen, moeten er geschikte, invoelende interviewers ingezet worden.

LINQ zette haar netwerk in beweging om op zoek te gaan naar empathische studenten. Vier enthousiaste dames, allen met een achtergrond in de psychologie, gaan vanaf februari aan de slag. Met hun subtiele gesprekstechnieken weten zij de ouderen op hun gemak te stellen en toch de benodigde informatie te verzamelen. Hierdoor kan WOLK Company hun product weer verbeteren.

Wolk company logo